lauantai 28. joulukuuta 2013

Kirje Vuodelle 2013

Hei Vuosi 2013,

Olen saanut kokea kanssasi aikamoisen matkan.

Alkutaipaleellamme koin suuria muutoksia, luopumisen haikeutta, kun työt CocoViBarilla loppuivat. Samaan aikaan kuitenkin olin jo Eat&Joylla ja pikku hiljaa myös Armaalla. Heihin minut Vuosi 2013 tutustutit. Vaikka ihastuin heti, en kutenkaan arvannut kuinka armas tästä tuttavuudesta tuleekaan.

Keväällä kuljimme yhdessä kuukaudeksi keväiseen Espanjaan ja toukokuussa ihastelemaan Cannesia. Olen todella kiitollinen kevään matkoista, hienoja työmatkoja molemmat. Ihania muistoja, aurinkoa, yllätyksiä.

Kesällä meillä oli vaikea jakso. Punkaharju koetteli suhdettani sinuun Vuosi 2013. Olin jo valmis eroamaan myrskyisästi ja siirtymään seuraavaan vuoteen. Loppukesä, erakkokesäni, kuitenkin helli vadelmilla, auringolla, ajalla perheen kanssa ja loistavilla matkoilla Saksaan ja Ranskaan. Ja nyt muistelen jo lämmöllä aamu-uintejani Punkaharjulla ennen töitä....Tai en ihan lämmöllä, mutta haaleasti kuitenkin jo. Sain lenkkeillä kansallismaisemissa, mökkeillä oikein työkseni ja tutustuin oikein mukaviin ihmisiin.

Voi Vuosi 2013, veit minut hetkeksi pois kotoa Hämeentielle, mutta ohjasit kuitenkin takaisin kotiin, oikeaan kotiin. Kiitos. Kiittää haluan myös auringosta. Kesällä sain viettää paljon aikaa tuon rakkaan ystäväni kanssa ja tänä syksynä ja talvena olen saanut usein nauttia aamuauringon kirkkaasta tervehdyksestä työmatkoillani pyörän selässä.

Olen saanut loistavaa ruokaa, niin Suomessa kuin reissuillani. Olenpa jopa oppinut syömään ja nautiskelemaan jälkiruoistakin! Olet opettanut minulle uutta Vuosi 2013.

Olen valmistunut kanssasi uuteen ammattiin. Ja uusi ammattini on tuonut elämääni hienoja ihmisiä, ennalta-arvaamattomia tilainteita, paikkoja ja tilaisuuksia, joita en koskaan olisi osannut kuvitella kohdalleni.

Olet tuonut minulle uusia sukulaisia, perheenjäseniä! Hienoa Vuosi 2013, olet todella jättänyt jalanjälkesi elämäämme kauniilla tavalla.

Olen haaveillut kanssasi. Olen saanut nauraa! Oi miten paljon olenkaan saanut nauraa tänä vuonna.

Vuosi 2013, meillä on totisesti ollut hieno yhteinen matka. Toivon seuraavastakin vuodesta yhtä villiä, antoisaa ja seikkailullista kuin sinä olet ollut. Olkoon tuleva kumppanini Vuosi 2014 toisaalta myös turvallinen, persoonallinen ja vähintäänkin yhtä täynnä rakkautta kuin sinä Vuosi 2013. Vaikka olet alusta alkaen ollut minulle hyvä, niin loppua kohden olet muuttunut entistäkin paremmaksi ja suhteemme on syventynyt. Tunnustan, että taitaapa tulla sinua Vuosi 2013 ikävä! Mutta laastarina toimikoon Vuosi 2014.

Kiitos yhteisestä ajasta Vuosi 2013, olet tärkeä ja rakas. Tunnen itseni onnelliseksi ja onnekkaaksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti